DAG TRE

Här har ni dagen uppdelat i tre delar:
Först åt vi frukost, sedan tänkte vi gå till stranden men vädret var halvmulet så vi bestämde oss för att gå på Konzum och sedan bestiga berget upp till fortet. Det var ganska jobbigt då det var så himla varmt och för många trappor. Lyckades ändå ta något löpsteg (tunga) på vägen upp. Utsikten där uppe var fantastisk, man kunde se halva ön och en bra bit av havet och alla otroliga båtar! Vi tänkte gå in med det kostade en massa pengar som vi inte riktigt tyckte var värt det, så vi nöjde oss med utsidan och utsikten.

När vi kom ner var vi ganska varma så vi gick längs gåstråket tills att vi hittade en plats vid en strand. Hängde där ett tag, åt en ap-god glass, badade, solade och läste innan vi bestämde oss för att gå tillbaka. På vägen tillbaka blev vädret sämre igen. Mörka elaka måln kom smygandes över bergskanten så det var lika bra att gå närmre hotellet. Vi tog en pizzaslice och en fruktcocktail på vägen sedan satt vi i hotellets ute-lounge och spelade kort. 500 var spelet på schemat och jag förlorade ännu en gång :/.

Efter lite drygt en timme sken det upp igen. Vi firade med Aperol Spritz och bärs på solstolarna vid poolen. Efter det varsin cappuchino för att orka vara vaken (man blir trött av solen). Det går ingen nöd på oss som ni märker.

Nu har vi precis vilat, kollat klart på en film och duschat. Vi skall göra oss i ordning och gå ner för att förhoppningsvis ännu en gång äta en supergod middag =).

Ber om ursäkt för att vi är för snygga för att be true på vissa bilder, men det bjuder vi på! Ber även om ursäkt för den halvkassa upplösningen på bilderna, vet inte varför dem blir så grumliga när jag laddar upp dem här.