COASTTOUR

Igår började min och Mirandas England Tour. Första resemålet: Brighton. Anlände runt 13, checkade in på ett sunkigt hostel och gick sedan ut på upptäcksfärd. Drack irish coffe, whiskey, åt bagels, sallad, gick på piren, smågator osv. Imorse åt vi frukost på The Breakfast Club igen, efter det insåg vi att vi var ganska klara med Brighton. Så vi packade våra väskor och satte oss på tåget som tog oss till Bournemouth, här är vi nu på ett hotell. Ganska trötta men skall snart bege oss till stranden för middag och energipåfyllning.
Allmänt | | Kommentera |

Sista veckan

Förra veckan var ju då sista veckan för mig i London och jag försökte klämma in så mycket som möjligt.

Hade bland annat en hejdå-middag tillsammans med min Scotch familj <3

Dagen efter spenderades på primrose hill. Trodde att jag skulle gå hem och se film efter det men så blev det inte. Roberto tvingade med mig ut på en barrunda, så vi besökte sex olika barer på tre timmar.

På fredagen åkte jag till Richmond park ensam, blev dock väldigt besviken då det var alldeles för stort. Omöjligt att promenera genom hela med livet i behåll, så jag åkte hem i stället.

På kvällen åt jag och Miranda middag vid Tower bridge (mitt favorit ställe). Efter det kom en vän och mötte upp mig där, vi gick längs hela southbank, på stranden och satt sedan en stund under ett par lysande vackra träd. Underbar kväll helt enkelt.

Lördagen spenderades delvis i shoreditch, hampstead Heat och nattklubben libertine. Vaknade med en hammare mot huvudet på söndag men det var jag värd.

Söndagen var otroligt bra. En av de bästa faktiskt. Började med frukost på The Breakfast Club, sen en promenad i Shorditch innan vi åkte till Tate på bankside. Jag vet vad ni tänker, två gallerier på två veckor. Jag är otroligt kulturell. Efter vi tittat på all fantastisk konst drack vi varsitt glas vin på terassen med utsikt över hela London. AMAZING.
Tyvärr tog jag inga bilder så jag kan inte visa denna fantastiska dag för er. Under kvällen bjöd vi våra vänner på stuvande makaroner och köttbullar.
Sammanfattningsvis kan jag säga att den sista veckan verkligen förgyllt min tid i London. Önskar att jag kan återvända till min älsklingsstad inom en väldigt snar framtid. <3
Allmänt | | Kommentera |

WINDSOR CASTLE

Igår klev vi upp samtidigt som solen, ungefär i alla fall, för att ta tåget 40km in i landet där den lilla staden windsor ligger. Var framme runt nio och vår upptäcksfärd började. Tyvärr kostade det en hel del att gå in på en "guidad-tur" så vi tänkte att vi gör detta själva. Någon av oss kom då med den briljanta ideén att vi skulle gå runt slottet, förmodligen var det jag som sa det..
Efter ungefär en mil och lite till, blöta ryggar, trötta ben och onda fötter kom vi fram till platsen vi startade från igen. Vi hade då promenerat i nästan två timmar, sammanlagt kanske vi såg slottet i fem minuter. Måttligt less när vi kom fram men vad gör det om hundra år.

Vi gick då och åt på en pub i närheten där dessert var ett måste efter denna promenad. Vi gick en stund på de små gatorna innan vi tog tåget hem igen runt 2.